باربری

نکاتی در مورد باربری

باربری

نکاتی در مورد باربری

خرید پنجره دوجداره

خرید پنجره دوجداره ارزان و باکیفیت در مشهد را از آویژه در بخواهید! پنجره دوجداره را می شناسید؟ پنجره دوجداره باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ 

در این مقاله می خواهیم ویژگی های پنجره دوجداره را توضیح دهیم با ما همراه باشید. 

امروزه بازار خرید پنجره دوجداره بسیار داغ است. این نوع پنجره‌ها با قابلیت‌های منحصربه‌فرد و مزایای فراوان، جایگزینی ایمن و به‌صرفه برای پنجره‌های چوبی یا آهنی هستند. فاکتورهای مهمی در قیمت پنجره دو جداره و ویژگی‌های آن نقش دارند.

درب و پنجره‌ها امروزه انواع بسیار زیاد و متنوعی دارند که هر شخصی می‌تواند براساس سلیقه و نیازهایش یکی از انواع آن را استفاده کند.

پنجره دو جداره عایق صوتی بسیار خوبی است
تصور کنید که در تهران ۸ میلیون نفر ساکن هستند. یعنی به اندازه‌ی یک کشور خیلی کوچک در این شهر جمعیت وجود دارد. شهر واقعاً شلوغ است و در شرایط امروزی زندگی، شما مجبورید با چیزهای مختلفی در خارج از خانه کلنجار بروید که ممکن است اعصاب شما را بهم بریزند. مشکلات کاری، تصادفات، درگیری‌های اجتماعی و خیلی چیزهای دیگر.
زمانی که به خانه می‌رسید به تنها چیزی که احتیاج دارید و به آن فکر می‌کنید یک گوشه‌ی دنج آرامش‌بخش است. سکوت همه‌ی آن چیزی است که نیاز دارید. اما شلوغی شهر حتی در خانه هم دست از سر شما برنخواهد داشت! در چنین شرایطی درب و پنجره دو جداره به کمک شما می‌آید و شما را نجات خواهد داد و از نفوذ سروصدای اضافی به محیط سکونت شما جلوگیری خواهد کرد.

راهنمای خرید پنجره دوجداره

اصلی‌ترین بخش یک پنجره دوجداره، جنس پروفیل به کار رفته در ساخت آن است. برای انتخاب یک پروفیل با کیفیت، باید ۲ فاکتور اصلی را در نظر بگیرید.


خرید پنجره دوجداره در مشهد

● ضخامت دیواره پروفیل

ضخامت پروفیل پنجره دوجداره با کیفیت آن محصول رابطه مستقیم دارد. طبق استاندارد بین‌المللی، بهترین ضخامت برای پروفیل این نوع پنجره‌ها حدود ۳ میلی‌متر است و هرچه ضخامت آن از این مقدار کمتر باشد، نشان‌دهنده کیفیت پایین‌تر پنجره دوجداره است.

● جنس پروفیل

در سال‌های گذشته از پروفیل‌های آلومینیومی و آهنی در ساخت در و پنجره دوجداره استفاده می‌شد. این پروفیل‌ها مزایای بسیار اندکی داشته و باعث هدر رفتن انرژی درون خانه می‌شوند. امروزه پروفیل‌ پنجره یو پی وی سی که کارایی و کیفیت بسیار بالاتری دارند، جایگزین پروفیل‌های قدیمی شده است.


انواع مختلف پنجره دو جداره

همانطور که اشاره شد در ساخت و تولید پنجره های دو جداره از مواد مختلفی استفاده می شود که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. برخی از محبوب ترین و پرفروش ترین انواع پنجره دو جداره عبارتند از شیه آلومینیومی ترمال بریک لولایی، شیشه آلومینیومی ترمال بریک کشویی، شیشه آلومینیومی نرمال بریک لولایی، شیشه آلومینیوم نرمال بریک کشویی، پنجره دو حالته، پنجره لیفت اند اسلاید، پنجره فولکس واگنی و .... در ادامه به معرفی مختصر هر نوع پرداخته ایم.

آلومینیوم ترمال بریک لولایی

پنجره آلومینیوم ترمال بریک لولایی، نوعی شیشه آلومینیومی ترمال بریک است که در آن پانل‌ های شیشه‌ ای به صورت عمودی یا افقی در فریم آلومینیومی ترمال بریک قرار می‌گیرند. این نوع پنجره آلومینیوم ترمال بریک توانایی ایجاد طرح‌های مختلف و جذاب در نمای ساختمان را داراست و به دلیل دوام بالا و کارایی انرژی بیشتر، در پروژه‌های ساختمانی بسیار محبوب است. با استفاده از پنجره آلومینیوم ترمال بریک لولایی، می‌توانید از تابش مستقیم نور خورشید، نفوذ حرارت و صدا، محافظت کنید و همچنین کاهش هزینه انرژی و آسایش بیشتری را تجربه نمایید. نصب و نگهداری آسان، شستشوی آسان و ظاهری زیبا از دیگر مزایای استفاده از پنجره آلومینیوم ترمال بریک لولایی می‌باشند.

آلومینیوم ترمال بریک کشویی

پنجره آلومینیوم ترمال بریک کشویی یکی از انواع شیشه آلومینیومی ترمال بریک است. در این محصول پنل های شیشه ای به صورت کشویی در فریم آلومینیومی قرار می گیرند. این محصول قابلیت باز و بسته شدن دارد و به همین در قسمت هایی از ساختمان که حرکت آسان به داخل و خارج از ساختمان ضروری است می توان از آن استفاده نمود. از دیگر ویژگی های این پنجره آلومینیوم ترمال بریک کشویی می توان به این موارد اشاره کرد که عایق حرارتی و صوتی است، طول عمر بالایی دارد و سبب بهینه شدن مصرف انرژی و کاهش هزینه ها می گردد. نصب و نگهداری این پنجره ساده است و با شستشوی ساده به راحتی تمیز می شود.

پنجره آلومینیوم نرمال لولایی

پنجره آلومینیومی نرمال لولایی، نوعی شیشه آلومینیومی است که پنل های شیشه ای به صورت عمودی یا افقی در فیم آلومینیومی جای می گیرند. از مهمترین ویژگی های این نوع پنجره می توان به قیمت پایین، دوام بالا، عایق صوتی و حرارتی بودن اشاره کرد و به همین دلیلی یکی از پرکاربردترین انواع پنجره آلومینیومی در پروژه های ساختمانی است. پنجره آلومینیوم نرمال لولایی مقاومت بالایی در برابر ضربه و خش دارد و نگهداری از آن آسان است. 

پنجره آلومینیوم نرمال کشویی

این محصول در ساختمان های مسکونی و تجاری کاربرد زیادی دارد. طراحی این محصول به این شکل است که از یک طرف مفصل شده است و مانند در به بیرون باز می شود. این پنجره قابلیت باز شدن تا 90 درجه را دارد. کیفیت بالایی دارند و مقرون به صرفه نیز هستند. از طرفی نصب و نگهداری پنجره آلومینیوم نرمال کشویی ساده است. تنها تفاوت اساسی این محصول با سایر انواع پنجره دوجداره در این است که عایق حرارتی کامل نیست.

پنجره فولکس واگنی

یکی از زیباترین و کاربردی ترین پنجره های دو جداره ای که می توان در ساختمان های مختلف استفاده کرد پنجره فولکس واگنی است. این پنجره هم دو جداره است و بنابراین عایق صدا و حرارت است و از طرفی همه حالت بازشوی ریلی شبیه در خودروی فولکس واگن دارد و در عین زیبایی کاربری آن ساده است. در ساخت این پنجره از یراق آلات با کیفیت و گران قیمت استفاده می شود. 

پنجره لیفت اند اسلاید

پنجره‌های لیفت اند اسلاید یکی از درب های مدرنی هستند که در حال حاضر بسیار محبوب و پر کاربرد هستند. این پنجره‌ها بر روی دو ریل و چند چرخ سوار شده‌اند، که باز و بسته شدن آن‌ها بسیار نرم و راحت است. این ویژگی باز و بسته شدن پنجره به صورت لیفت اند اسلاید باعث شده تا عایق بندی کامل در این نوع پنجره دو جداره فراهم شود. همین ویژگی دلیل محبوبیت این پنجره است. از پنجره لیفت اند اسلاید می توان در ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده کرد. 

پنجره دو حالته

پنجره دو جداره دو حالته همانطور که از نامش پیداست به دو حالت باز می شود. این پنجره دو جداره هم می توان از بالا و به کمک دستگیره ای که روی آن تعبیه شده است باز کرد و هم می توان به صورت یک پنجره معمولی از بغل و به کمک همان دستگیره به طور کامل باز نمود. این پنجره قابلیت باز شدن از بغل تا 180 درجه را دارد. در برابر فشارهای طبیعی مانند باد و طوفان مقاوم بوده و عایق صداست. مواد به کار رفته در ساخت و تولید پنجره دو حالته کیفیت بالایی دارد که سبب می شود کارایی و طول عمر آن بیشتر شود.



UPVC یا پلی وینیل کلراید غیر سمی، نوعی پلاستیک سخت و مقاوم است که در صنعت ساختمان سازی به عنوان جایگزین مناسب برای چوب و فلز استفاده می شود. درب و پنجره دوجداره UPVC از پروفیل UPVC ساخته شده اند که شامل چندین لایه PVC با عمر طولانی و مقاومت بالا است. این پروفیل ها بسیار قوی و سبک بوده و قابلیت جذب حرارت و صدا را دارا می باشند و به همین دلیل بهترین گزینه برای ساخت در و پنجره محسوب می شوند.

با استفاده از پنجره دوجداره UPVC، می توان مصرف انرژی را کاهش داد و به منظور حفظ حرارت در داخل ساختمان ها از آن استفاده کرد. این پنجره ها قابلیت عایق حرارتی بالا دارند که باعث کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش در فصول سرد و گرم می شوند.

پنجره دو جداره UPVC همچنین دارای خصوصیات ضد آب، ضد آتش و مقاوم در برابر حشرات و نور خورشید هستند که باعث افزایش عمر مفید آن ها می شود. همچنین، پوشش های مختلفی مثل پوشش چوبی و رنگ های مختلف موجود است که به طراحی زیبا و هماهنگ با دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان کمک می کند.

در نهایت، درب و پنجره دو جداره UPVC به دلیل مزایای زیادی که دارند، برای ساختمان های مسکونی و تجاری بسیار محبوب شده اند و برای افزایش کیفیت زندگی ساکنین و صرفه جویی در هزینه های انرژی، گزینه مناسبی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد