باربری

نکاتی در مورد باربری

باربری

نکاتی در مورد باربری

نکات خرید نیم تنه تمام کش ورزشی

نکات خرید نیم تنه تمام کش ورزشی چیست؟ چرا باید قبل از اینکه نیم تنه تمام کش ورزشی را خریداری کنید نکات مهم آن را بدانید؟ 5 نکته خرید نیم تنه تمام کش ورزشی را در این مقاله خواهید خواند. 


بررسی نکات خرید نیم تنه تمام کش ورزشی


برای انتخاب نیم تنه ورزشی باید به سایز لباس زیر خود دقت کرد. البته که سایز نیم تنه ها اندکی از سایز لباس شما بیشتر است اما تفاوت چندانی ندارد. اندازه نیم تنه باید متناسب با سایز بدن شما باشد در غیر اینصورت فایده چندانی نخواهد داشت. اگر تنگ تر از سایز شما باشد یا گشاد بوده و حین استفاده بچرخد، باعث اذیت و آزار شما خواهد شد. راهنمای خرید نیم تنه ورزشی در خرید های اینترنتی به شما کمک خواهد کرد.

مورد دیگر که در خرید نیم تنه ورزشی باید به آن دقت کنید، بند لباس است. سفتی یا شلی بند باید به گونه ای باشد که به راحتی دو انگشت شما به زیر بند برود. اگر استحکام بند، بیش از این اندازه بود تنگ است و اگر شل بایستد مناسب شما نیست.


خرید نیم تنه تمام کش ورزشی


روش دیگر تشخیص، حرکت دادن دست هاست. دستتان را بالا ببرید اگر نیم تنه در بدن شما جابجا شد یا به قفسه سینه شما فشار آورد یعنی این سایز برای شما مناسب نیست. هر چه بند پهن تر باشد حفاظت آنها در نگهداری سینه ها بهتر خواهد بود و احساس راحتی شما بیشتر میشود.

این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که برجستگی سینه باید به صورت کامل درون کاپ قرار گیرد و آن را پر کند. اگر کاپ خالی ماند بدانید این نیم تنه ورزشی برای شما گشاد است. بند لباس های ورزشی نیز متناسب با حالت و مدل آن متفاوت است که به صورت ضربدری، Y شکل و بندهای موازی طراحی میشوند. مدل Y شکل برای ورزش های سنگین مناسب هستند و بندهای ضربدری به صورت محکم نمی توانند سینه را نگه دارند.


یکی از مهم‌ترین چیزهایی که هنگام انتخاب انواع نیم تنه ورزشی باید روی آن تمرکز کرد این است که آیا پشتیبانی موردنیاز شما برای هر فعالیت خاصی را فراهم می‌کند یا خیر. ساده‌ترین راه برای تست این ویژگی امتحان کردن نیم‌ تنه مدنظر است. وقتی آن را می‌پوشید دست‌ها را بالا و پایین کنید و با آن حرکت کنید. این‌طوری می‌توانید متوجه شوید که نیم تنه‌ای که انتخاب کرده‌اید به‌اندازه کافی سر جای خود ثابت می‌ماند یا نه؟
اگر ورزش‌هایی مانند یوگا، پیاده روی آرام و مواردی مانند این انجام می‌دهید می‌توانید به سراغ نیم تنه‌های کشی و راحت‌تر بروید. البته این در صورتی است که سینه‌های خیلی بزرگی هم نداشته باشید.
اگر ورزشی که انجام می‌دهید جنب‌وجوش بیشتری دارد یا سینه‌های بزرگی دارید بهتر است به سراغ نیم تنه ورزشی با حمایت متوسط و بالاتر بروید. این مدل‌ها معمولا از جنسی ضخیم ساخته‌شده‌اند. همچنین طراحی مناسبی دارند که به‌خوبی سینه‌ها در برمی‌گیرد و با داشتن کش ضخیم در زیر سینه از آن حمایت می‌کند.

نیم‌ تنه‌های ساخته‌شده از پارچه‌های ضخیم‌تر فرم خود را به‌خوبی حفظ می‌کنند. بااین‌حال، تاپ‌های معمولی نیز وجود دارند که عالی هم به نظر می‌رسند. نیم‌ تنه مخصوص بدنسازی یا تمرینی معمولاً از پارچه‌ای خاص ساخته می‌شوند که رطوبت را از بین می‌برند یا سریع خشک می‌شوند.
نیم تنه ورزشی می‌تواند با هر پارچه‌ و جنسی ساخته شود (مانند هر لباس دیگری)، اما درصورتی‌که بخواهید آن را در باشگاه بپوشید بهتر است از جنس‌های مخصوص ورزشی ساخته شود تا هم انعطاف کافی داشته باشد و راحت باشد، هم در حین ورزش و تعریق به‌خوبی کار کند. ترکیب‌های زیر برخی از محبوب‌ترین ترکیبات پارچه برای لباس‌های ورزشی ازجمله نیم تنه هستند.


  • نایلون/ لایکرا اسپندکس – این ترکیب احساس نرم، لوکس و فیت خیلی خوب، پشتیبانی و حفظ شکل را ارائه می‌دهد.
  • اسپندکس پنبه/ لایکرا – در این ترکیب پنبه نرم و کنترل‌کننده رطوبت، با لایکرای کشسان و نگه‌دارنده ترکیب می‌شود تا پارچه‌ای بسیار راحت با کشش و پشتیبانی مناسب ایجاد کند.
  • اسپندکس لاکرا / پلی استر– این ترکیب پارچه با کارایی بالا از بین بردن رطوبت را به همراه راحتی، کشش و حفظ شکل لاکرا به شما ارائه می‌دهد.
  • اسپندکس پلی استر/ پنبه/ لایکرا – این ترکیب 3 الیافی پلی استر و پنبه را برای مدیریت نرمی و رطوبت ارائه می‌دهد درحالی‌که Lycra تناسب و پشتیبانی بهینه را فراهم می‌کند.
  • پلی استر/پنبه – این ترکیب کلاسیک نرمی ملایم و مدیریت قدرتمند رطوبت را برای تمام تمرینات شما فراهم می‌کند.

ازآنجایی‌که نیم‌ تنه‌ ورزشی معمولاً در تابستان مد هستند، رنگ‌های روشن مانند سفید، زرد یا پاستلی را انتخاب کنید. برای داخل باشگاه و در فصل‌های سرد رنگ‌های تیره هم زیبایی خودشان را دارند. البته که انتخاب رنگ درنهایت بسیار سلیقه‌ای است و باید به ترجیح خودتان فکر کنید.


لباس نیم تنه به صورت یک قطعه پارچه از بالای سینه نزدیک به سرشانه شروع شده و به زیر سینه و قسمت بالایی یا بعضاً میانی شکم می‌رسد. از پارچه‌های نرم و نازک ساخته می‌شود و با شلوار، لگینگ، مانتو و... قابل ترکیب است و بیشتر در دو نوع نیم تنه ورزشی و نیم تنه فانتزی تولید و عرضه می گردد. این مدل لباس زنانه می تواند به عنوان لباس راحتی و روزمره نیز مورد استفاده قرار بگیرد. خرید انواع نیم تنه زنانه باید براساس اندازه و شکل مناسب بدن صورت گیرد و از همه مهم تر به کیفیت آن نیز دقت شود چرا که نیم تنه ها با جنس های مختلفی تولید می گردند که بسته به مورد مصرف جنس آن متفاوت است. 



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد